AVANÇAR CAP A L’ESCOLA INCLUSIVA

joanpll ( escola antonio machado).
  • Inici
  • QUI SOM.

INCLUSIÓ 0 NO INCLUSIÓ. AQUEST NO ÉS EL DEBAT.

8 juny 2008

I Jornada de l’escola inclusiva de Centelles ‘Una escola per a tothom’, 7 de juny

Ahir,  alguns mestres de l’escola vam anar a la “primera jornada d’escola inclusiva de Centelles”, on l’amic Pere Pujolàs hi va dedicar unes paraules. Ens va agradar sentir-lo i sentir-lo explicar quins són els paràmetres de l’escola inclusiva.

A l’escola, ja n’hem parlat molt d’escola inclusiva, tenim ben clar el que vol dir, sabem que no hi ha marxa enrrera, l’escola o és inclusiva o no és escola. Alguns mestres es posen les mans al cap quan senten els replantejaments i les cabòries que alguns fan quan es parla d’escola inclusiva. En aquesta jornada, …debat amb participacio d’un ponent al voltant de l’escola inclusiva, amb la participacio de pares i mestres… girava al voltant de la necessitat d’integrar alumnes amb discapacitat a les aules, o de si els mestres estaven preparats per a treballar amb nens i nenes diferents, de si si les usee o no les usee, fins i tot el Pujolàs va preparar unes diapositives explicant el cas, de la integracio d’un nen amb ” dificultats (?)” a l’escola, el que havia suposat per als seus mestres integrar-lo en l’aula.

A nosaltres ens sembla que aquest debat ja està fora de lloc, no pot ser que en ple segle XXI encara s’estigui confonent integració per inclusio, fa 15 anys que s’està parlant d’aquest concepte, no pot ser que mestres, i EAP’s, i  universitat, estiguin parlant de …si un nen o una nena té dret a rebre educació de qualitat… L’educació, entre d’altres llocs, es dóna a l’escola i a l’escola li correspon donar-la amb qualitat i aquí comença la  feina que és en realitat el que s’hauria de parlar i on la Universitat, hauria de jugar un paper molt important:  quines són les estratègies per a educar en les aules ( ja no diem escola inclusiva, com no direm escola democràtica ni escola coeducadora ni escola….), parlem d’escola i prou. I per l’altra part, els senyors, del Departament, a l’hora donar els recusos necessaris perquè a les escoles es pugui treballar en qualitat i els mestres no esdevinguem bojos dins aquest caos que gira al voltant de l’educacio.

Per una escola, pública, concertada, amb sisena hora, amb… el que vulguin, que no ens maregin amb aquest debat…però de QUALITAT.

Categories
General
Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

« Inclusió és un valor ? Una estratègia ? Una actitud ? Estratègies metodològiques emprades a l’escola. »

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

administrador

  • Entra
  • RSS dels articles
  • RSS dels comentaris
  • WordPress.org
rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox